Besök hos katt och mindre roligt besök på akuten

Igår var jag och Robin och hälsade på en jättesöt katt! Vi busade lite med henne då hennes husse jobbade kvällen.



Senare på kvällen fick jag en sådan obehaglig konstig känsla i hals och huvud. Det kändes som att halspulsåder började pulsera och trycka väldigt hårt och huvudet kändes ungefär som att man hållit andan en stund eller om man haft huvudet uppochner. Det gav sig inte så vi ringde Sjukvårdsrådgivningen. De sa att det inte lät farligt, men att vi ändå (för att lugna mig lite) kunde åka in till akuten och få en koll. Jag skulle aldrig ha oroat mig annars om det bara gällde mig, men när man är gravid så blir det ju två liv man har ansvar för och då är det klart att man oroar sig mer.

Fick snabbt undersökning på akuten och alla värden var jättebra. Blodtryck 113/75, syresättning 99%, puls 75 och så vidare. Jättetrevlig och lugn personal! När jag fick veta att det inte var något farligt för bebisen så kändes det lättare och vi fick åka hem. Hade kvar trycket och obehaget tills jag till slut lyckades somna, men eftersom det inte var farligt så gick det att hantera på ett annat sätt.

Kommentarer:

1 Mirja:

Vad obehagligt! Bäst att åka in och dubbelkolla när man är gravid, det skulle jag med gjort.

2 Maol:

Inget allvarligt då?

3 Bella:

Ja usch, när man har en till att tänka på bryr man sig nog mer om sin egen kropp! tur att allt verkade bra!

Kommentera här: