28+2 och föräldraförberedelse-träff

Idag var jag och Robin på föräldraförberedelse-träff. Där gick vi genom förlossning, andning och avslappning, tiden efter förlossning, amning med mera. Vanligtvis har man tre träffar, men det blev bara en gång för oss då det är många som ska föda och snart semestertider. Det gjorde inget att ta en enda längre gång tycker jag.

Genomgången av allt var intressant. En del var upprepning av sånt jag läst eller hört tidigare, men det kan vara bra att höra det igen. Jag fick veta något nytt och barnmorskan som höll i träffen hade en härlig attityd tycker jag. Jag skrattade dock när vi pratade på att partnern ska hjälpa mamman att komma ihåg andning och sådant. Jag såg framför mig att Robin började andas i mitt öra under förlossningen och att jag ger honom en rejäl smocka. Han hade visst samma mentala bild, så bra att vi är på samma nivå där...hehe...


28 veckor och 2 dagar gravid.
(Hmm...ser att spegeln behövs putsas också...damm och kattpussar på den.)

Kommentarer:

1 Carro:

Ser att du gillar lila precis som mig:)

Finmage!

2 Jenny:

:)



Gillar klänningen.



Och såklart din fina mage också!



Önskar jag var lika trimmad/slimmad (smal just nu-men allt liggande..) :D

3 Motorcykeltjejen:

hehehe...skulle nog oxå bli irriterad om nån stod och andades åt mig! ;)



Fin du är, magen växer ser jag! =) KUL!

Kramar

Kommentera här: