Extra ultraljud i Karlstad och gos med kattungar igår - svimningsanfall på affär idag

Oj, den längsta titeln jag skrivit i bloggen tror jag.

Igår var vi på ett extra tillväxtultraljud i Karlstad. Min mage är lite väl liten så därför var det bra att kolla upp. Bebisen håller normalvikt, men ligger under medel. 2070 gram. Jag vägde "bara" 3070 gram när jag föddes så bebisen var nog lik mig sa barnmorskan. Var svårare att se något på detta ultraljud eftersom bebisen är så stor nu att man bara ser delar åt gången.

Efter det blev det en tur till Väse för ett sista gos med kattungarna där. De har alla tre fått nya hem som de flyttar till i början av augusti när de är över 12 veckor gamla.

   

Under dagen införskaffade vi även en babysitter på köpbarnvagn.se som ligger på Lamberget i Karlstad, kattsand och kattmat på Pets i Ilanda och storhandlade mat på ICA Maxi på Bergvik i Karlstad.

Vi hade besök med oss tillbaka hem och idag skulle vi gå på stan. Det gick fint ända tills att jag gått uppför några jobbiga trappor till en Outlet-butik som ligger ovanpå Kappahl och Lindex. Blev helt färdig och efter några minuter försvann syn och hörsel på mig. Visste direkt att det var tecken på att jag höll på att svimma så satte mig rakt ner på golvet. Hellre det än att ramla ihop. Varje gång jag försökte resa mig blev det samma sak, så Robin fick hämta bilen och köra hem mig.

Efter att ha vilat några timmar blev det bättre, men har sådan huvudvärk nu. Hade tid till barnmorskan på eftermiddagen så blodtryck och allt är kollat så det var helt ok. Kan nog bli så ändå ibland bara. Jag har aldrig varit så nära att svimma förut så det var lite läskigt, men samtidigt känner man sig lite löjlig när man sitter där på golvet och folk går förbi. Jag föreslog för Robin att vi kunde leka klapplek så att folk kunde glo ännu mer.

Kommentarer:

1 Mirja:

Vad jobbigt att du blev svimfärdig, men nu är det inte länge kvar tills bebisen kommer! :) Så nyfiken vad du får, om det blir tjej eller kille :)

2 Bella:

Åååh! Det är hemskt att svimma!

Har gjort det någon gång.

Man känner igen symptomen, lite yr först, sen börjar det pipa i öronen, sen blir man illamående, sen hör man inte ett skit och benen viker sig..lovelly! Tur att du hann att sätta dig!

3 Motorcykeltjejen:

Usch, du gjorde helt rätt i att sätta dig ner. Men förstår att du måste tyckt det var otäckt...



Skönt att allt var bra med pyret ditt i magen! =)

Kramar

4 Beatrice, mamma till Devin och Lili:

Usch vad otäckt. Jag vet hur det är/var. Jag svimmade nästintill varje dag mot slutet när jag väntade Lili. Enligt sköterskan berodde det på för lågt blodtryck..

Kommentera här: