Besök hos barnmorska

Vid det senaste besöket hos barnmorskan så följde jag inte magkurvan längre. Var 1 centimeter för liten, så på onsdag ska vi in i Karlstad på ett extra ultraljud för att kolla tillväxt. Jag vet att jag är liten, men är inte speciellt orolig för mamma hade också liten mage när hon väntade mig och jag vägde ändå strax över 3 kg när jag föddes. Att magen är liten kan också bero på att barnet redan gått ganska långt ner i livmodern. Inte konstigt att det tryckt nedåt när jag försökt promenera. 

Nu när man gått så långt in i graviditeten så är jag lite nervös för att det ska synas vilket kön bebisen är på ultraljudet. Vi vill så gärna att det ska bli en överraskning! Ska be barnmorskan att inget säga om hon ser i alla fall. För är man inte helt van vid att läsa av ultraljud så är det inte det lättaste att se vad som är vad, så det ska nog gå bra. Ska bli spännande att "hälsa på" igen i alla fall!

Kommentera här: