Sett filmen Uninvited

Spoilers förekommer! En film som jag inte visste något om i förväg. Precis som jag gillar det!

Filmen handlar om en tjej som efter bearbetning av sin mors död blir utskriven från mentalkliniken. Hon kommer hem bara för att hitta att pappan har en ny flickvän. Det har hon svårt för. Samtidigt har hon konstiga verkliga drömmar och hallucinationer. Hennes mamma dyker upp ibland och verkar vilja säga något. Hennes syster tror henne och de två försöker lösa mysteriet med sin mammas död. Var det inte en olycka?

Det förekom en del intressanta saker i filmen. Om jag inte listat ut vad som pågick och vad som skulle hända så hade den nog varit bättre, men jag tyckte den var ganska sevärd ändå. Den hade några billiga "hoppa-till"-effekter och några av dem fick mig faktiskt att hoppa till. En scen i filmen kändes ändå som riktig skräck. Sluta läs om ni inte vill veta om denna scen. Tjejen ligger i sängen på sitt rum när hennes skrivbordsstol rör sig. Man ser i ögonvrån att någon/något kravlar på golvet. Man hör hasande ljud och sedan dyker en bränd hand upp på täcket. DET gillade jag!

Filmen är inte slöseri med tid i mina ögon, men förvänta er inget jippi heller.


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 pimpXprincess:

Svar: Jag håller med. Så tråkigt att folk ska vara så oansvariga.

2 Helena:

Kikar in och önskar Gott Nytt År! :)

3 Daniel:

Inte min typ av film men säkert värt en titt!

Kommentera här: