Nytillkommen släkting och julfika hos kompis

Igår var vi och hälsade på en ny släkting, hans äldre syster och deras föräldrar. Han föddes nu i december och är "femmänning" med Connor. Jag har ingen aning om vad den korrekta termen är för det släktskapet. Barnens farmor är i alla fall tremänning (eller syssling) med min mamma. Hahahaha...jag gjorde precis en sökning på femmänning och detta hittade jag:

"Syssling kallas även för tremänning, brylling för fyrmänning och pyssling för femmänning." (Källa.)

Barnen är alltså pysslingar till varandra! Hahahaha! Så sött!

Idag var jag och Connor iväg till Bella som bor ganska nära så det fick bli selen istället för vagnen. Hon bjöd på gott julfika och jag fick även en julklapp. Syrran, Malin och Jenny var också bjudna och det var skoj att prata lite. Var även kul att se Jennys mage. Den hade blivit större sen sist. Inte så länge kvar nu tills man får veta vem som gömmer sig där inne.


Tjejerna.


Julklappen.

Kommentarer:

1 Josefin -Happy Days-:

Tack, ja det vart dekorativt tycker jag o till julen kan jag inte få nog av hyacinter. Tur man inte är allergisk! :-)



Önskar en fin kväll!

2 Maol:

Bländad moi?

3 Marieh:

Kul med nya släktingar. Jag har ett antal jag inte fått tillfälle att träffa ännu, lite trist.



Sv. ja jag skickar fortfarande julkort, tycker det är så kul att få själv :D

4 Georg Hendrix:

Jo, hybrisen har gamle Jerry Seinfeld fått helt klart! Dessutom är det hans serie som främst är känd.. jag tror inte särskilt många är lika imponerade av hans stand up show. Även om jag gärna själv skulle vilja gå.



Han kan omöjligt bränt alla Seinfeld pengar än.. varför inte göra något för fansen och ha en hyffsat billig show? Det tror jag han skulle vinna på i längden.

5 Leia ♥:

Krångligt det där med släktskap :P

6 Bella:

Hann lillpöjken somna innan du kom hem eller? :)

7 Ida:

Ah, från hm.com :) Gillar H&M's hemavdelning. Många snygga saker!

8 Rebeccas corner:

Haha ja visst är det tur! Skulle vara enormt tråkigt om alla villa ha exakt samma saker. Jag gillade inte modellen till en början, men väl på mina fötter passade det bra :)

9 Daniel:

Härligt!



Men det där med sysslinng-begreppet var nog för mycket Einstein för mej!;)

Kommentera här: