Dag 18: Min favoritfödelsedag

Oj, det här var en klurig sak. Jag kommer inte ihåg alla mina födelsedagar så att välja ut en favorit verkar lite orättvist. Om man skulle kunna bortse från att jag mådde illa och hade extra ont överallt på grund av graviditeten så var 30 år inte alls illa att fylla. Många kom och firade!

Men 25 år var nog ändå bäst. Då var det både kalas med släkten och senare fest för vänner. Det kändes som att man äntligen blev vuxen i siffror också.

Att vara vuxen tycker jag egentligen inte handlar om ålder, men många som inte känner en brukar döma efter denna lilla siffra. Fast om de inte vet om siffran så dömer de ju efter det yttre. Jag får fortfarande visa ID på Systembolaget, 10 år efter att jag blev systemmyndig. Får till och med visa ID för att få köpa spellotter ibland (där de infört 18-årsgräns). Angående ID-visning: I början var det störande (när man är 18-20 så vill man gärna verka äldre), sedan blev det kul (oj, ser jag fortfarande så ung ut) och numera tycker jag det känns lite väl extremt faktiskt (hur kan man ta fel på 12 år liksom?).


Lyckades inte hitta några bilder från min 25-årsfest, men denna bild är i alla fall från 2005.

Kommentarer:

1 Helena:

Jag gillade också att fylla 25! Och även jag fick visa leg på Systembolaget så sent som för kanske fem år sedan (då var jag 32) och tyckte precis som du att "Hallå?!". Nu frågar de aldrig om leg, men konstigt nog är jag inte riktigt nöjd med det heller... ;)

Kommentera här: