Läst klart: "Vargbröder - Ondskans schaman" av Michelle Paver

Spoilers kan förekomma! Detta är den femte boken om Torak och hans kamp mot de onda makterna i Storskogen. Jag har läst att om denna bokserie skulle ha fått samma marknadsföring som Harry Potter-böckerna så hade den blivit minst lika stor. Jag håller faktiskt med om detta!

Det är en välskriven, lättläst ungdomsbok som passar även i min ålder. Jag gillar hur världen är uppbyggd och precis som i de tidigare böckerna så börjar äventyret direkt och sedan är det ingen paus fram tills slutet. Att den är främst riktad till ungdomar märks, men språket och uppbyggnaden är ändå inte så "barnslig" att den utesluter vuxna läsare. Rekommenderar denna bokserie! Jag har en bok kvar att läsa och jag hoppas den är lika bra som sina föregångare.


Framsidan av pocketutgåvan.

Betyg

Kommentarer:

1 Åsa:

Jag har inte läst någon av dessa, egentligen mest pga det är en ungdomsbok...

Jag känner inte igen Dean Koontz så jag har troligtvis inte läst något av honm.

Förra året läste jag 48 böcker :) alla finns under kategori Böcker lästa under 09.

En bokserie jag rekomenderar är Lian Hearn, första boken är Över näktergalens golv.

2 Anonym:

skulle vara coolt. kanske man kan använda drakkroppen som "balkong"? :)

3 Helena:

Jag läser mycket fantasy, så jag ska försöka lägga denna bokserie på minnet! :)

Kommentera här: