Hysterin över Iphone 4

Snälla nån, är min reaktion. Köa sedan mitt i natten och ibland i flera dagar bara för att få vara "först" med en Iphone 4. Kan den här statushysterin bli värre? Varför är det så viktigt att vara först?

Personligen tycker jag att man skaffar sånt man behöver och att det är bättre att vänta för då kanske man lyckats arbeta bort alla buggar som brukar medfölja nya produkter. Undrar även om det bara är jag som fortfarande använder mobilen till att ringa och sms:a? Verkar handla mest om apps och internet numera. Jag har internet på min dator. Om jag är utanför hemmet så behöver jag inte vara ständigt uppkopplad. Blir inte dessa människor sönderstressade till slut?

Kommentarer:

1 Bella:

Ja, som vanligt när du tar upp sånt här är jag med dig till hundra. Skulle aldrig i mitt liv köa som en galning för nåt sånt.

Jag har lite ångest att jag måste köpa en ny mob idag. jag tycker inte det är kul att köpa såna här saker, det är bara dyrt.

2 Lisa:

Beror väl på vad ens intresse är, jag skulle kanske inte lägga pengar på en sån å stå å köa men det finns klart andra saker som är värt att köa å betala pengar för :) det e väl olika intressen å olika prioriteringar för folk å även kanske att vissa behöver vara uppkopplade mer antingen för sitt jobb eller nöje liksom. Jag tycker det e kul när det blir lite "smånördigt" att köa å sånt oavsett vad du köar till eftersom att vi sätter olika värde på saker :) vissa ställer sig kanske flera timmar innan en konsert längst fram för att de älskar den artisten/musiken å vissa älskar Iphones :). Inget fel i det...

Over and out

3 Tess:

Svar Lisa: Min poäng är mestadels att varför anses det vara sådan status med att "vara först"? Varför går man runt och skryter med att man har en pryl "först"? Varför denna brådska jämnt? Skulle jag ha varit äldre när Queen turnerade så hade jag absolut köat länge (kanske flera dagar) för att få tag på biljett, men inte hade jag kört upp det i ansiktet på någon efteråt :-)

4 Lisa:

äh jag bryr mig inte om nån kör upp det i ansiktet på mig heller, så länge den e glad så e det la kul för den :)

Kommentera här: