The Kurgan

Jag hittade en skoj dikt som jag skrev någon gång i tonåren, då jag var 14 år för att vara mer exakt. En liten hyllning till karaktären The Kurgan (Clancy Brown) i filmen Highlander och enligt mig den bästa skurken någonsin.

Uppdrag! Hitta något du gjorde i tonåren. En teckning, en dikt, en bild. Lägg upp i din blogg med förklaring och skriv om denna utmaning.


Death

Thunder across the hills
Darkness that kills
No mercy for the weak
More victims he seek
The Kurgan is near
He is almost here
When you hear people cry
When beloved in their graves lie
Turn around and you'll see
Next to you he'll be
He will not stop until you
In your grave lies too
Copyright: Tess 1994


The Kurgan i skotska högländerna i filmen Highlander.

Kommentarer:

1 Malin:

Du hade (har kanske fortfarande?) ju talang för att dikta! Jag gillade den! :)

Ska absolut försöka hitta nåt gammalt som jag gjorde under tonåren. Det mesta är nog kvar hos mamma så det kan kanske bli lite svårt. Men nåt borde jag hitta! :)

2 Maol:

Cool dikt!

3 Viki:

Wow jättecool dikt!!!

Kommentera här: