Lyckligaste landet = minst troende?

Zappade precis förbi Oprah's talkshow och fastnade en stund då hon var på besök i Danmark som klassats som ett av de lyckligaste länderna i världen. Oprah satt på ett café och diskuterade med danska kvinnor och då nämnde en kvinna att "Visst är det lustigt att samtidigt som vi är mest lyckliga i världen så är vi också minst troende?" Oprah tyckte det var otroligt. Jag tycker det är en väldigt intressant teori som man absolut skulle kunna fortsätta att forska inom. Lycka är något som är svårt att objektivt mäta i och för sig, så en sådan studie skulle nog bli komplicerad.

Jag vet i alla fall att jag själv inte tror på någon övernaturlig makt, som till exempel en gud, men att jag samtidigt är väldigt lycklig. För tillfället sjuk då, men lycklig ändå för jag har min sambo, min familj, mina vänner, mina djur och väntar tillökning. Lycka är nog något väldigt relativt och olika för olika personer. Vad är lycka för dig?


Exempel på lycka: familj och vänner.