20 veckor

Idag är det 20 veckors fullgången graviditet. Yippi! Halvvägs (generellt räknat). Är fortfarande ganska liten, men barnmorskan på ultraljudet sa att det var normalt för mig eftersom min livmoder ligger djupt och bakåtlutat + att jag är smal i allmänhet. Har i alla fall gått upp några kilon sedan mitt viktras då jag hade näringsbrist, men inte tagit mig över 50 kg än. Har dock ökat 14 cm i midjemått. Vanligtvis är jag 60 cm och nu är det 74 cm.


20 veckor.
Om inte bebisen rörde sig där inne + att jag mår illa så skulle man inte kunna tro att jag är gravid.

Kommentarer:

1 Malin:

Redan halvvägs? Oj, vad tiden går. Du har iaf världens sötaste gravidmage. :)



16-17-tiden nånting hade jag tänkt. :)

2 Bella:

Oooooh!

Söt mage :D

3 Maol:

Ser ut som min mage ha ha

4 Mirja:

Vilken fin mage! Du lär knappast drabbas av bristningar iaf.

Min livmoder är också bakåtlutad och med Loke så tog det ett tag innan magen kom just för detta. Men andra gången är det en annan sak. Du ska se att du lägger på dig mer nu efter v 20, för det är då man går upp i vikt mest. :)

5 Tess:

Svar Mirja: Tack :-) Jo, jag hoppas ju på att få en lite större gravidmage. Jag var på simhallen idag och tyckte att typ ingen kan se att jag är gravid. Däremot ser jag silikonopererad ut på brösten...skumt. Inte riktigt bekväm med det :-S

6 Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan:

Så spännande att vara gravid. Min mage började bulla ut ordentligt i v 30 nångång.

7 Emma:

Sött! Skönt att titta in på dina magbilder.

Går själv in i v 18 imorgon och det känns som om magen slutat växa :) men det tar väl sitt ta, fast det känns som en evighet.

Känns som om den är mest svullen nu, RUL om 1 1/2 vecka! Hoppas, hoppas allt ser bra ut!

Kommentera här: