Nyttig mat och svampplockning

Själv är jag inte så förtjust i nyttig mat. I alla fall inte vad som i allmän syn räknas som nyttig mat. Jag tror egentligen att vi alla har olika ämnesomsättning och olika behov så att man ska äta det som passar för en själv. Men idag lagade jag nyttig mat....till Robin, inte till mig själv.



Köttbullar, couscous kokat i passerade tomater, kokta morötter och brysselkål.

I och med brysselkålen så fick jag riktig mârtenskänsla, då det luktade som kålsoppa i hela lägenheten. Nästa helg är det Arvikamârten!

Sedan på eftermiddagen var jag med syrran ut i skogen och plockade kantarell. Ska testa att göra en paj på dem, men det får bli efter Skottlands-resan.

Kommentarer:

1 Mirja:

Jag köpte brysselkål för ett tag sen och det var det äckligaste jag nånsin smakat. :) Verkligen speciell smak.

2 Petra ♥:

det där såg nyttigt och gott ut! :)

3 Tess:

Svar Mirja: Ja, det kan man säga. Smakade kål i yttersta lagren och det innersta var liksom degigt på nåt vis. Överkokade dem inte heller så det var skumt :-)

4 Anonym:

ja precis, håller med dej! allt bra med dej idag? kram

Kommentera här: