Vem tycker att dagens "ideal" är snyggt?

Det är en fråga jag ställde mig när jag kollade på Debatt på SVT idag. Om dagens ideal innebär anktrut, jättestora bröst (som inte alls passar till den övriga kroppsformen och som dessutom gärna sitter under hakan) och släta ansikten utan uttryck, vem tycker egentligen att detta är snyggt? Kollar man på "kändisar" som vill göra sig snyggare så är det dessa saker de bearbetar. För det första så brukar en del skryta om att de är så snygga, men varför har de i så fall behovet av att förändra något? För det andra: VEM TYCKER DET ÄR SNYGGT?

Jag förstår verkligen inte vem som kan tycka det. För mig ser många ut som en plastig karikatyr av människan. Att plastikkirurger finns är verkligen bra för till exempel brännskadeoffer eller kvinnor som haft bröstcancer och varit tvungna att ta bort ett eller båda brösten. Men att använda plastikkirurgi som smink? Kommer det bli så vanligt att man i framtiden (om inte redan nu), istället för att säga: "Jag har tröttnat på denna frisyren...tror jag ska klippa nytt", säger: "Jag har tröttnat på detta ansiktet...tror jag ska fixa nytt". Använd pengarna till något vettigare, är mitt tips! Speciellt om ni är under 40 år!