En fredag

Idag var jag och hälsade på en gravid kompis. Det var jättekul att sitta och prata med henne, det var ett tag sedan sist så det var riktigt nice! Fick se ultraljudsbild på bebisen också. Så sött! Lite svårt att lista ut vad allt på bilden föreställde, men man såg huvudet tydligt. Tycker det är både häftigt och lite läskigt att det kan växa ett nytt liv sådär. Det är fullt naturligt, jag vet. Det är jag som är knäpp.

När jag var på väg hem fick jag höra från Robin att några kompisar skaffat spelet "Med andra ord" så jag gjorde dem sällskap. Det är ett väldigt kul spel där man måste tänka snabbt. Man spelar två i samma lag och så drar den ena en pollett med ett ord eller namn på. Denne ska sedan beskriva detta med andra ord och den andra ska gissa vad som står på polletten. Riktigt kul, men svårt ibland! Jag fick till exempel ord som slumpgenerator, Audi och lyckades inte gissa rätt på ord som istapp som beskrivdes som "inte snö och inte vatten, det hänger i taket och kan ramla och göra folk illa". Dumma jag tänkte på innertak...hehe...Fast jag gjorde inte det värsta. Beskrivning: "Inte blötdjur utan som oss". Svaret som kom fram då: "Groda". Rätt svar var "Däggdjur". Hahahahaha!

Robin fick första vaccinationen mot "nya influensan" idag också, på grund av att han jobbar inom vården. Han var rätt så öm i armen när han lade sig för att sova, men får hoppas det blir enda biverkningen för honom.


Hade gjort ett decoupage-ljus till min gravida kompis.

Kommentarer:

1 Linda:

Kika in helgklippet på http://www.beautyinsideout.se

2 Annie:

Jag fick min i måndags och hade ont i några dar. Det var enda biverkningen jag fick:) Mamma hade större otur och fick influensa symptom. Väldigt olika hur man reagerar. Just det...lite frusen blev jag också.

3 Maol:

Vad gjorde ni i karlstad?

Hoppas Robin klarar sig. Många blir sjuka av sprutan. Men han var väl inte tvungen?

Kommentera här: