Tjejmiddag hos syrran

Jag var bjuden till syrran på tjejmiddag igår. Jag, Malin och Jenny. Annelie kunde inte tyvärr för hon hämtar sig efter en operation. Syrran bjöd på morotsoppa med chili och ingefära tillsammans med citron-creme fraiche och färsk timjan. Blev lite spicy efter en stund. Till efterrätt fick vi vaniljglass med kola- och chokladsås. Mums!

Vi såg filmen Den onda dockan (Child's play från 1988) också. Det var länge sedan jag såg den. Hade till och med glömt att Jack Colvin som spelar Mr. McGee i Hulken var med. Efter att vi sett den så hittade syrran ett demo på Playstation store till ett Turtles-spel. Hon testade det och svor, skrek och skrattade som bara den så Malin föreslog att vi skulle filma henne.


Maten!


Syrrans favvo Leonardo dänger en fotsoldat. Min favvo är Raphael.
Vem är/var din?

Tyvärr är blixten med på skärmen där, men om jag tog utan blixt så blev bilderna som nedan.

Kommentarer:

1 Maol:

Och nu har jag hela spelet. ^_^

2 Marre:

Är det skottland som är i bakgrunden?

3 Tess:

Svar Marre: Japp, det är en dal som vi åkte förbi strax efter Bridge of Orchy i Skottland. Helt fantastiskt vackert där!

4 marre:

Jo jag har också varit i skottland.. det är såå fint!

5 Hanna:

Vilken härlig bakgrund du har.

6 Helena:

Jag har aldrig spelat något Turtles-spel, men däremot har jag sett filmerna med dem (både spelfilmer och tecknat) och min favorit har alltid varit Raphael.

Oj, ja, "Onda dockan" såg jag också när den var ny och jag minns att jag tyckte den var riktigt läskig. Skulle gärna vilja se den igen nu och se vad jag tycker... :)

7 marre:

Oj jag vet inte kanske 5 år sen.. Hehe..

8 Karin svarar:

Mm, det lät verkligen supergott med morotssoppa. Det har jag aldrig testat förut. Dags att googla lite recept kanske ;]

9 Maria:

Lycka till i tävlingen då!

Och Michalengelo var min favoritturtle!

Kommentera här: