On a roll

Var med mamma på Kupan, Röda Korset, idag och serverade kaffe och bröd i 4 timmar. Jag blev helt slut och när jag kommit hem och ätit så var jag tvungen att ta en lur på soffan. Och min handledare (som aldrig träffat mig) på Försäkringskassan säger att jag kan jobba heltid? Hmmm...nåt som inte stämmer här. Var är min smärtfrihet och energi för att orka det när 4 timmars kaffeserverande och sittande känns tungt för kroppen? Kan någon skicka en dos empati och respekt för ens läkares råd till FK?

Nog om det tråkiga. Jag hade väldigt kul på Kupan i alla fall. Det var en del folk där och skygga asociala jag lyckades faktiskt både prata och skämta med dem. Det var nästan som en utanför-kroppen-upplevelse. Jag tittade på mig själv när jag skämtsamt pratade med folk på ett lätt och ledigt sätt. Uhm, tänkte jag. Fick en hel del roliga och söta komplimanger. Kanske är de inte vana att någon i min ålder serverar kaffe på Kupan? Jag hann även med en runda för att kolla på kläder när det inte var något folk. Hittade en t-shirt som jag ska ha på Jörgens 80-talsfest imorgon och en topp som jag tyckte var snygg. Nu ska jag lägga mig i soffan igen och kolla på tv-serien Flashforward.


Ska det regna eller vad menar du?

Kommentarer:

1 Daja:

sv: i mitt fall kommer loungevärdinna innebära receptionist liknande uppgifter =)

2 Alexandra:

aaw söt bild! :D

3 Bella:

Försäkringskassan är inte mänsklig :(

4 Alexandra:

ja det var supergott ;-) hehe okej :) ja men det blir ju oftast så tyvärr. filmer har svårt att uppnå böckerna!

5 Bella:

aw gullig bild :'D

Kommentera här: