Film Drag me to hell

Spoilers kan förekomma! Stundtals var denna film riktigt rolig! Skrämmande lyckas den inte vara tyvärr, eller det beror nog på personen som ser den. Jag blir inte skrämd av sådana här amerikanska skräckfilmer längre tyvärr. Men det innebär inte att jag inte tycker att de kan vara roande eller bra. Denna var som sagt rolig ibland. En scen med en get var überrolig och en annan scen som Robin och Adam satt och var äcklade av skrattade jag rejält åt. Anledningen? Just den scenen var så typisk Sam Raimi (ni vet han som gjorde Evil Dead)!

I vissa scener reagerade jag ungefär som när jag såg Död snö - jag skrattade och applåderade. Det är ett bra betyg från mig, på det viset visar jag att jag uppskattar scenen. Man ska helst inte se skräck med mig om man är ovan för då kanske man tycker det är en konstig reaktion. Transportsträckorna i filmen var däremot dryga. Flera av skådespelarna kändes inte övertygande. På grund av det sjönk betyget på filmen. En film ska, i mina ögon, inte vara beroende av "actionscenerna" utan ska kunna bäras enbart på snacket och handlingen. Det klarade inte denna. Tyvärr användes dataeffekter lite väl mycket också...På en del ställen hade det varit väldigt enkelt med en "riktig" effekt och det hade gett ett bättre resultat. Har effektskapare blivit lata, tappat fantasin, glömt hur man gör riktiga effekter eller alla ovanstående?

Slutet gillade jag dock skarpt!


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Ninnie:

sv; Känner igen mig. Har alltid varit smal och har alltid fått höra hur smaaaal jag är. Sen fyllde jag 24 och då började kroppen att förändras lite. Jag är fortfarande lång och smal men har fått former. Naturligt!



Kram tjejen!

Kommentera här: