Film Djävulen bär Prada

Spoilers kan förekomma! En otroligt ytlig film som inte lyckas charma mig. Jag kan gilla en del ytliga komedifilmer och romantiska filmer (och ibland är filmerna både ock), men denna saknar något för mig. Kanske är det irritation över att Anne Hathaway's karaktär anses "ful", ha en väldigt ful stil och sedan när hon blir en kopia av alla andra mode- och trendtjejer så blir hon plötsligt respekterad. Meryl Streep gör dock en bra rollprestation som den totalt olyckliga, hårda chefredaktören för en modetidning.

Jag skrev om att jag tycker Biltema är en tråkig affär, mode och trender är överlag ett tråkigt ämne! Jag gillar att kolla på kläder och hitta på lite egna outfits och sådant, men att följa trender och slaviskt ha på sig det "alla andra" har på sig samt att det ska vara svindyra märkeskläder...ARGH! Så mycket snyggare när en person har på sig något de trivs i och som de kanske hittat på H&M eller Second hand istället för "det är det senaste från Lagerfeldt såklart". Nu har jag inget särskilt emot Lagerfeldt, det var bara första namnet som ploppade upp i huvudet på mig.


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Evelina:

Jag gillar den filmen! =)

Kommentera här: