Dustin home

Bilderna i min blogg är tagna med kameran Canon PowerShot A430 med 4.0 megapixel upplösning och 4x optisk zoom (förutom filmaffischer och bilder jag fått av andra personer förstås). Denna kamera har varit med mig ganska många år nu, tror det kan röra sig om cirka 4-5 år. Men tyvärr är den trogne kameran inte lika stabil längre. Därför ställer jag upp i en tävling som Bubbleroom anordnar tillsammans med Dustin home.

Det är två saker jag har mina ögon på som vinst för att förbättra min blogg.

Det första är en Nikon Coolpix S620 Purple. Den har 12.0 megapixel upplösning och vidvinkelzoom, samt en vibrationsreducering som skulle sitta utmärkt då jag tar kort på mina inte alltid stilla katter. En liten och lätt kompakt kamera som jag kan ha med mig överallt, så som jag har min nuvarande kamera.




Det andra är en Pentax DSLR K-X Blue + 18-55 mm. En kamera för lite mer planerade foton där man har stor frihet med inställningar, känslighet och snabb seriebildstagning. Trots att det är en systemkamera så är den så kompakt att den vore perfekt att ha med på till exempel resor.

Kommentarer:

1 Annie:

Passande med en lila kamera;)

2 Nina:

Den kameran hade man inte tackat nej till. Min systemkamera är lite osmidig ibland, men ändå ska jag ha den med jämt jämt.



Du, jag skulle ha hällt över flytade tvättmeldel i en gammal fin flaska, som du kan köpa på loppis eller alternativ finns på IKEA eller COOP, med gammaldags kork. Sen skulle jag sätta ett fint snöre och en etikett på. Etiketten skulle jag måla svart runtom på kanten å så skulle jag skriva "tvättmedel" med snirklig stil (inte för att jag kan skriva nått snyggt tyvärr men det kanske du kan).



Lägg gärna in en bild om det blir bra.



Lycka till å ha en bra dag!

3 Viktoriae.blogg.se - Bloggen om självkänsla, tankar och tips!:

Sv: God eftermiddag och tack för din fråga till min frågestund! Nu finns svaret uppe :)



Lycka till i tävlingen!

4 Madde:

haha där ser man. Jag får väl säga tack detsamma, trots att jag också gärna skulle vilja vinna ;) Kram /M

Kommentera här: