Stockholmsresan

Så kom äntligen dagen jag väntat på. Tog bussen till Stockholm och den var framme tidigare än beräknat till och med. När jag kommit fram blev det tunnelbanan till Östermalmstorg och en liten promenad därifrån till Dramaten. Det blev en utökning av min mentala karta över Stockholm för de delarna hade jag aldrig rört mig i tidigare. När jag såg butikerna så förstod jag varför. Gucci, Louis Vuitton och liknande. Inte min prisklass direkt.



Dramaten.


Satte mig på trappan till Dramaten och njöt av solen, så som många andra också gjorde.



När jag satt där åkte en tuff spårvagn förbi med ett café.

Sms:ade lite med folk och fick veta att det regnade hemma i Värmland. Det var rätt dag att vara i Stockholm alltså. Sedan blev det insläpp till Dramaten. Teatern påminde en del om den teater som jag och Robin var på i London då vi såg Phantom of the opera.


Min utsikt.

Biljetterna sålde slut så fort så jag hade fått tag på en biljett till översta plan. Vi fick luta oss över kanten för att se och tyvärr så såg vi inte hela filmen som spelades upp i numret Years later. Vi såg den nedre halvan ungefär. Annars såg vi rätt bra. Min plats var ganska nära scenen och det var fantastiskt att se Baryshnikov! Han är inte bara en utmärkt dansare utan har även en komisk sida. Delar av föreställningen filmades och ska visas på SVT.


Ana Laguna & Michail Baryshnikov tackar för applåderna och jublet.

När föreställningen var slut tog jag tunnelbanan in till centrum igen där jag gick runt lite och tittade i de affärer som var öppna. Det var trots allt söndag så mycket hade hunnit stänga. Det var en man som ville bjuda mig på kaffe, men jag tackade artigt nej (istället för att följa min impuls som hade velat säga "Är du inte riktigt klok" och sedan springa därifrån). Köpte sedan mat på Jerusalems kebab i Gamla stan (kyckling med ris) vilket var underbart gott!


Gamla stan. Visst bidrar papperskorgen fint till den fina stämningen...?

Sammanlagt blev det en 18 timmar lång dag, men jag sov mesta tiden på bussresan hem så det räknas kanske inte. Är ändå helt färdig idag.


Mina fötter ville inte gå längre.

Kommentarer:

1 Nina:

mysigt :)

2 Linda:

ah men gud vad mysigt du haft det då!!hihi

3 Joakim:

Åhhh, vad roligt! :D Stockholm är ju alltid roligt! Ha det bra!

Kommentera här: