Promenad och bio: Änglar och demoner

Inlämningsdatum för B-uppsatsen närmar sig så det blir en hel del pluggande. Därför är det skönt att bara släppa allt ibland. Jag kilade därför iväg på en eftermiddagspromenad och plockade lite liljekonvalj. Ute på skogsstigen ringlade en lång snok fram bara någon meter från mig. Jag skrattade lite åt min spontan-reaktion. Oftast är det ens "sanna" reaktion, men då undrar jag vad mitt problem är i så fall. Hajade till för att något rörde sig och så såg jag snoken och utbrast: "Åh! Coolt!" Hann ta en titt på den innan den ringlade vidare.

På väg hem träffade jag på Annelie. Vilken tajming, hon var på väg hem till mig med en födelsedagspresent. När jag öppnade den insåg jag vilken extra bra tajming hon hade. Det var en biljett till Magnus Betnér som kommer till Arvika 17 juni. Jag tänkte boka biljett då jag kom hem, därav den extra bra tajmingen! Tusen tack Bella! Det ska bli superkul!

Sedan blev det bio för mig och Robin. Änglar och demoner. Jag kan säga att jag var lite orolig. I Da Vinci koden hade de mixat upp slutet totalt så det var inte som i boken. Visst om man ändrar något, det är svårt att följa böcker exakt, men inte så att det blir tvärtemot. Spoilers förekommer! Jag gillade verkligen Änglar och demoner ända tills....just det.....slutet. Åter igen rörde de till det en hel del. Där satt jag och var naiv. Men när helikoptern började komma upp en bit så tänkte jag "Men Robert Langdon kommer inte hinna ombord. Han kan ju inte flyga." Då först klickade det till i min naiva hjärna: "Åh nej, de har ändrat det!" Men som sagt gillade jag filmen före slutet (för några få ändringar klarar jag som sagt).

Jag gillade verkligen Langdons replik "Religioner brukar använda sig av gamla seder och blanda in det för att det blir en mildare övergång". Nu är det inte exakt citerat, SÅ bra minne har jag inte tyvärr. Men på ett ungefär. Jag intresserar mig för ämnet och har själv sett sådan tilltrassling, som till exempel med högtiden julen. Det var så tilltrasslat så det tog mig flera år att särskilja allt det ursprungliga från religionen. Jag är fortfarande inte helt hundra på om jag verkligen löst alla knutar nu heller, så det får framtiden utvisa.


Kommentarer:

1 ävelicious:

tack så mycket :)

2 Mirja:

Oh my god har snokarna och ormarna börjat komma fram nu, fan vad äckligt, då kommer inte jag våga gå i skogen nåt mer. Har värsta fobin....:)

3 Tess:

Svar Mirja: I Treskog i närheten av mina föräldrars hus har det setts två stycken redan. En blev t.o.m. publicerad i Arvika Nyheter då det var en BLÅ huggorm. Lite ovanligt kanske :-)

4 Linda:

ja hihi det är Sara min vän som har blomman i håret;)

Ja, det är underbart att bopå landet faktiskt,man kan greja o stå i;)

Vad skall du göra i helgen då?



5 sandra:

sv: själv blev jag förvånad över att en del på listan hade vart med i playboy! trodde inte att det var deras "stil" men tänk så fel man kan ha!

6 Tarja:

Var den filmen bra??? Jag har precis lyssnat på boken är lite sugen på att se den filmen...

Kommentera här: