Bio X-men origins: Wolverine

Spoilers kan förekomma. Jag var lite orolig i början av filmen. Tänkte: "Åh nej, kommer hela filmen bestå i sådana kassa effekter och ytlig handling". Visst, det är en actionfilm så man får inte förvänta sig djupsinnigt manus och det gjorde jag inte heller. Men allt för ytliga filmer intresserar mig inte. Den blev i alla fall bättre efter ett tag. Det var roligt att se en skådespelerska från tv-serien Kvinnofängelset i en liten roll. Det är över 20 år sedan hon var med i den serien så att jag kände igen henne förvånade mig en aning.

Efter själva introt så gick det att bortse från att effekterna såg riktigt fejk ut ibland. Filmen var en blandning av action och humor och förutom en överdriven tendens till poserande bland skådespelarna så är slutresultatet en klart godkänd actionfilm med lite intressant historik bakom Wolverine.

Kommentarer:

1 Miscela:

SV: Ja riktigt irriterande... hoppas Sverige lagstiftar om ockerpriser så som man gjort i Danmark... det ska ju inte kunna vara lagligt!

2 Linda:

åh måste se den där!!

3 Miscela:

SV: Haha jag börjar redan oroa mig för engelskan... förstår verkligen inte brittisk engelska ;)

4 Angelica - fyrbarnsmamman:

jo då sant är det och jag håller nog med dig i det du skrev :)



tack för kommentaren och hoppas att du får en bra dag idag.

5 diana:

Tack söta du för kommentaren! Hoppas allt är väl med dig? Kika gärna in hos mig, har precis uppdaterat! =) Just nu är det sista chansen att anmäla sig till tävlingen Månadens blogg. Månadens blogg får (förutom äran att vinna tävlingen och få fler läsare!) bästsäljaren, Baume Reparateur, återuppbyggande läppbalsam med sheasmör från Yves Rocher skickad med posten!En vinnare dras också av de som röstat som får en lyxig överraskning! Så uppmana gärna dina läsare att rösta på dig! Hoppas du får en fin onsdag! Kram

Kommentera här: