Vintage-mässa

I lördags var jag och syrran till Stockholm över dagen på vintage-mässa. Det var kul att gå och titta på alla kläder, skor och accessoarer men tyvärr var det för dyrt för min plånbok. Efter att vi var klara där så hann vi med en liten tur på NK och Drottninggatan, sedan åt vi på ett ställe som serverade mongolisk och thai-buffé. Var kul att se kocken tillaga det man plockat ihop på sin tallrik. Jag var nog lite ovanlig som inte ville ha någon sås, för han frågade flera gånger om det och till sist ville han hälla på lite Famous Grouse. Det blev i alla fall bara lite soja som jag hade på själv vid bordet. Sedan jag brände tungan på en sås i Kina (den var inte varm men jag smakade på den och fick blåsor på tungan så jag menar het/kryddstark/hot) så är jag lite misstänksam mot såser som jag inte känner till.


Största hallen på mässan. Sedan fanns fullt med små rum och korridorer också.

Kommentarer:

1 Anonym:

Hoppas du har en underbar eftermiddag :)

2 Anna:

det låter kul :)

Kommentera här: