Robinson och mat

Kände mig nästan lite elak som satt och åt kvällsmat då Robinson gick på tv. Där har de knappt någon mat alls. Men i och för sig så har de gett sig in i leken frivilligt och när jag tänkte på det så försvann mina skuldkänslor.

Kvällsmaten idag blev Gittans blandning. Jag har ingen aning om var namnet kommit ifrån, receptet är i alla fall från min mamma (som inte heter något som kan bli till smeknamnet Gittan). Man lagar rätten i en gratängform. Längst ner lägger man ett lager kokt ris, sedan ett lager burktonfisk och över det hela häller man en blandning av grädde, majonnäs och ägg. Det blir jättegott! Det var första gången jag gjorde det själv idag. Det blev inte lika gott som mammas, men jag är klart nöjd.


Under det översta goda lagret gömmer sig ris och tonfisk.

Kommentarer:

1 Matilda:

sv: ja hon är söt hon!

ja jag längtar också tills den riktiga våren kommer, den som är pålitlig (just nu känns det som att det kan komma snö vilken sekund som helst)! ser fram emot att få ställa ut lite växter därute!

2 erika:

he he de va tufft i robinson



hoppas du får en bra söndag :-D

3 Lena:

God morgon! Hoppas du får en härlig söndag :) Kram

4 Linda:

Mm såg gott ut!

Haha ja hon verkar ju vara totalt pantad,tyckte de skulle röstat ut henne för att få lite tystnad,lugn & roSNä vad är idén med det liksom!



Idag så grillade vi för första gången iår,helt underbart!!Kolla in bilderna i bloggen min;)

5 Anna Lundh - Robinsondeltagare:

håller med dig helt :) det var sjukt tufft, vi fick inte ris, regnskydd, myggskydd, sovplats och en fin strand som dom fått tidigare år. Så det var bra mycket tuffare nu!

6 Anna Lundh - Robinsondeltagare:

ja kan jag lova han måste haft... tur man "vann" till slut iaf ;D vad god den där gratängen ser ut att vara!!

7 Johanna:

SV; Ja jag håller med dig. Blir också rädd!

8 michelle bogar:

Låter och ser supergott ut!

Svar: Ja, polaroid är underbart. Men ja, film är ju ett problem och det är så tråkigt att dem ska sluta sälja det. Får passa på att bygga upp ett lager utav det innan. Haha! Puss.

Kommentera här: