Val till EU-parlamentet

Nu har jag röstat till EU-parlamentet. Hoppas ni också gjort det! Mitt val blev Junilistan. Jag gillar att de struntar i blockgränser. Att mitt val blev dem är för att de jobbar med frågor som är viktiga för mig, det vill säga:

De har en EU-kritisk ställning och är inte nickedockor
De vill ha kvar den svenska kronan
De är emot Lissabon-fördraget
De vill att varje land ska ha kvar sin bestämmanderätt över sitt eget land, men att man kan samarbeta i större frågor som till exempel klimat- och öppenhetsfrågor

För er som är förvirrade så är inte Junilistan ett parti. Det är därför de kallar sig Junilistan. Jag har träffat folk som inte riktigt förstått detta så vill förtydliga det här. Det är enbart till EU-parlamentet som jag röstar på Junilistan. När det gäller riksdagen så har jag andra prioriteringar som leder till att jag röstar på något helt annat.

Kommentera här: