Metaltown i Göteborg!

Åh, vilken underbar festival! Jag har hittat min festival kan jag säga. Jag, Thea, syrran och Hugo var iväg på denna. Det var med många band som jag gillar och i övrigt bra musik nästan hela tiden. Den enda negativa saken är att folk inte visar någon respekt eller hänsyn för andra. Så otroligt desperat behöver man inte vara så att man nästan mejar ner folk. Jag var på väg ut från första avgränsningen efter Children of Bodom's spelning. Folk ville in till nästa spelning som skulle ske om cirka 1 timme, men vakterna håller tillbaka dem för att alla som vill ska komma ut först. Då tränger de sig förbi vakterna och jag + några personer till (inklusive en tjej med kryckor kan jag tillägga) hamnar i värsta stormande havet. Håller på att mejas ner men får tag i ett staket som tur är och klänger mig fast vid det. VISA HÄNSYN OCH VANLIGT HYFS MÄNNISKOR *svordomar*! Men som sagt, det var det enda negativa. Nu till det roliga!

Första dagen såg jag Trivium, Meshuggah, Children of Bodom, Volbeat, Disturbed och Slipknot. Flera av banden har jag knappt hört nåt av, men de var riktigt bra live. Slipknot var höjdpunkten på den första dagen. Då stod jag och syrran och röjde som bara *svordom*! Syrran skrek efter Spit it out hela konserten och så spelade de den sist. Vi var på en Slipknot-konsert en gång för 7 år sedan så vi visste vad som väntade. Folk stod även på Götaälvbron och tittade och synen måste ha varit härlig! Alla i publiken sätter sig ner på marken och sedan när en viss strof sjungs i den låten så ska alla hoppa upp och bara röja! Det såg ut som att publiken kokade från där jag stod.

Andra dagen såg jag Dragonforce, All that remains, My dying bride, Mustasch, Opeth, Dir En Grey och Marilyn Manson samt hörde Girugämesh. Höjdpunkten denna dag då det gäller spelningar var Dragonforce. De var mitt största skäl till att åka på Metaltown och de levde upp till förväntningarna plus lite mer. Jag och Thea stod längst fram. Märkte ni att jag skrev höjdpunkt då det gäller spelningar? Det var nämligen en annan sak som blev höjdpunkten. Sitter och käkar jordgubbar tillsammans med Thea i skuggan och ser då en kille med otroligt långt hår. Wow, tänker jag. Då vänder han sig om och det är Herman Li från Dragonforce! Med sig hade han Dave och Vadim (?)....uppfattade inte namnet riktigt. Han spelade keyboard i alla fall. Jag blir lite blyg, men Thea tycker att "vi går fram och pratar med dem". Jag är lite osäker..."jag gillar dem ju, blir alldeles korkad då". Men Thea drar iväg med mig mot dem. Vi ställer oss en bit bort för de pratar med några andra. Sedan tittar Vadim åt vårt håll och då skickar Thea honom ett leende så han kommer till oss och börjar prata. Han var riktigt skojig och verkade hur snäll som helst. Thea tyckte inget särskilt om Dragonforce före spelningen, men blev med för min skull och efter spelningen gillade hon dem så det passade jag på att berätta. Han tyckte det var coolt. Tog lite kort också. Tyvärr hann vi inte ta med de andra för de hade bara kort tid på sig innan de skulle vidare. Men det var verkligen väldigt coolt av dem att gå runt och umgås med folk. Vadim sa att de gillade att göra så efter spelningar, gå runt och "mingla". DET kallar jag för ett riktigt band!

Sista dagen i Göteborg var vi och hälsade på Robins systerson Stefan i Angered (Thea är förresten systerdotter till Robin). Sedan hann vi till Movieline innan hemresan. En riktigt härlig helg och sol har det varit hela tiden. Sol+hela dagar+asfalt=en sönderbränd Tess. Tog ett svalkande dopp på kvällen, men nu bränner armarna igen. Hoppas ni orkat genom hela den långa texten. Det är faktiskt hela helgen inkluderad i den, så den är inte så lång egentligen. Är totalt slut nu och ska sova riktigt länge imorgon. Nu följer en bildserie över helgen.

Dag 1


Yatzy vill inte att jag ska åka och lägger sig på mina skor i protest.


Thea har tuffa skor första dagen.


Metal!


Children of Bodom.


Det samlades en del "snyltare" på bron.


Storbildsskärm fanns vilket var perry! Här är två medlemmar ur Slipknot.


Slipknot.

Dag 2


Rekommenderar detta sköna B&B.


Festivalområdet.


Dragonforce. Bästa bandet på festivalen enligt mig!


Dragonforce.


Dragonforce.


Dragonforce. Ond blick eller?


Whoho! Vadim (keyboard, Dragonforce) hade bytt om och cruisade området med sina bandkompisar.


Dir En Grey.


Avslutning på festivalen: Marilyn Manson.

Kommentarer:

1 Maol:

Solskyddsfaktor 100 nästa år tack! ^_^ Och en tunna vatten, öl är bara farligt dyrt i längden he he.

Det är fortfarande varmt!

2 Muppagig:

Enligt mig var disturbed det bästa bandet sedan tyckte jag även att volbeat var sjukt bra live.

Slipknot var nog riktigt bra de med men jag hamnade i bråk med massa mosh pitare eller vad man ska säga så kunde inte njuta så mycket av musiken.

3 Dennis:

Nej, Men körde på Öl hela helgen, dock inte inne på området, det smaka vidrigt.



Men är nästan säker att man stötte ihop med dig Tess, brukar känns igen ansikten. :D



Grymt roligt var det dock där nere.

4 Linda:

Ah Metaltown har jag hört talas om vad roligt!!

Min vän nettan bor i Tuve o det hördes ända dit sade hon,haha..

Ja blev nöjd med frillan o mina bruna ben,hihi..ja jag blir snabbt brun..

5 Emelie:

Metaltown. Jag ar svartsjuk :D! Var det bra?

6 Johanna:

sv:Ja det är det verkligen! Jag har vart på konsert varje gång jag har varit i England, eller en av gångerna va jag på signering också :)

Kommentera här: