Grattis Tetris (spelet) 25 år!

Ett av mina favoritspel firar 25 år! Det uppfanns i dåvarande Sovjetunionen och släpptes 6 juni 1984. Första gången jag spelade Tetris var till min Game Boy. Det släpptes 1989, men jag tror att det var 1990 eller 1991 som jag började spela det. Det var ett enkelt spel, men ack så beroendeframkallande! Jag kan än idag spela det utan att tröttna. Ett riktigt kul klassiskt spel! Grattis!


Jag har fortfarande kvar min (fungerande) Game Boy och bland annat Tetris + andra spel.

Kommentarer:

1 Jokern:

ÅH! Nostalgi väl! Jag önska jag också hade kvar mitt GameBoy. Men jag sålde mitt för ett Supernintendo el ps tror ja:(

2 Emma says style, love & rock and roll.:

haha grattis tetris. jag har också kvar mitt - men jag tror det är nerpackat i nån låda. kanske dags att ta upp!

3 Pamie:

Nämen Grattis hihi. Wow uppfanns den i sovejt. Kunde jag inte tro. :D

4 Tess:

Svar Jokern: Jag har lite problem att göra mig av med saker :-) Kan t.o.m. ha svårt att kasta en tom penna om jag är på det humöret...hehe...Men det roliga med det "besväret" är att jag har kvar Game Boy, Nintendo 8-bit och även ett äldre tv-spel med Pong eller vad det heter. Det fattas tyvärr en sak till en dosa till det spelet, men ska nog kunna fixa till det nån gång :-)

5 Linda:

hihi vad kul gumman! Ja nu är det snart i rullning alltid mkt att fixa o tänka på såhär före..=)

6 anna:

haha min mamma spelar det ibland, hon har kvar en sån spelkonsol :)

7 Miss0 - svensk tjej i Oslo:

Oh det där är ju så nostalgi :D Fast Nitendo 8 bitars ligger närmare hjärtat :)



Får hoppas att de börjar visa den "dansserien dirty dancing" i Sverige också :) Har för mig att jag har hört om det förrut men tänkte att jag kanske bara inbillade mig ;)



Hoppas allt är bra!

8 Linda:

Ah bra tips där,skall hålla utkik efter en sådan!

Har faktiskt hittat en liknande men vet inte om den blir för liten för digital kamera? Vill du ha måtten så kan du se? Väldigt praktiskt för det är från en leverantör som jag har idag;)

gud kommer inte kunna sova inatt,hihi



9 Bella:

Åhhh!

Tetris är så galet kul för att vara så enkelt :)

Måste få spela nån gång!

10 Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥:

Wiiie gameboy är kul :D Vi har massa spel till, aknske skulle ta fram det och spela lite :P

Kommentera här: