Hemkommen

När vi kom till Stockholm i tisdags runt 15.30-15.45 så gick vi direkt till tunnelbanan mot Ropsten för att ta oss till Gärdet varifrån vi skulle gå till TallinkSiljaLine för vår Helsingfors-kryssning. Det blev lite sista-minuten ändring av planerna. När vi hade åkt en station meddelade föraren att på grund av polisorder stannade inte tåget vid Gärdet. Ooops, tyckte vi som visste vägen från Gärdet men inte från något annat ställe. Gick av vid Karlaplan i alla fall och med hjälp av en mycket snäll kille som jobbade i en hyr-dvd butik och en kund i den butiken så hittade vi vägen och behövde bara gå mellan 1-1,5 kilometer extra. Tusen tack till er två!

Man blev självklart lite nyfiken på vad som hade hänt så när jag kom hem idag letade jag upp det. Här är vad som hade hänt. När vi kom hem idag blev det en tur till Arvikafestivalen för mig och Robin för att lösa ut min vinst från Halebop, så nu ska jag viiiiiiiiiiiila! Skriver om Helsingfors-resan en annan dag och lita på att det kommer något om festivalen också!


En bit festival!

Kommentarer:

1 Maol:

Och mannen är fortfarande lös...

Mysigt tält! ^_^

2 MISSEXTRA:

sv: Roligt!:D

3 Linda:

hehe du ÄR överalltS

Ja sant accessoarer såklart..!i mängder!!

4 Bella:

Typiskt att man ska ha sån timing när man är ute och reser, haha!

Vi ses ikväll hoppas jag!

5 DenDarLinda:

Hej läste din kommentar om min senaste rapport om fingeravtryck i passen! Håller med dig till 100%



Vissa människor besitter tyvärr inte ifrågasättandets förmåga. De är så vana med att följa strömmen att de inte vet vet vad som är höger eller vänster nuförtiden! Detta syns i deras vardagshandlingar men starkast i politiken!



Mitt svar till de som tycker att fingeravtryck i passen är en bra lag trots att vi inte fått rösta om denna lag i ett demokratiskt land blev förljade:



Jag är tacksam för din kommentar, här kommer mitt svar till dig:



Är det något man kan lära sig av historien är att vi aldrig kan lita på makthavare. Tänk bara på alla judar som gick in i gaskammarna i tron om att alla tyskar var hederliga och duktiga människor som man kunde lita på.



Om man ska lita på myndigheterna så ska de ju först och främst vinna ett förtroende och inte fatta beslut över våra huvuden..



DenDarLinda

Kommentera här: