The Incredible Hulk (filmen)

Såg precis denna film med Robin och här nedan kommer mina åsikter om den. Det kommer innehålla spoilers så om ni inte vill veta saker om filmen så avråder jag er från att fortsätta läsa.

Första delen av filmen (efter introt) gillade jag. Det fokuserade på det som tv-serien fokuserade på. Dr. Banner som försöker hitta ett botemedel samtidigt som han blir jagad. En liten fin vink till tv-serien fanns också med i början. Bruce (Edward Norton) zappar på tv:n och där dyker det upp en scen ur någon film eller serie med Bill Bixby (som spelade David Banner i tv-serien). Jag var jätteglad!

Sedan gjorde Hulken sin entré. En otroligt fult dataanimerad hulk som PRATAR. Trogen serietidningen, jag vet. Dessutom visste jag att det skulle vara serietidningshulken, så till och med jag blev förvånad över att jag blev besviken. Grejen är att jag gillar saker med tv-serien som försvinner i och med att hulken är ett gigantiskt adrenalinpumpande "monster". För mig är inte hulken ett actionspäckat "vi-struntar-i-handlingen-ett-tag-och-har-med-mer-explosioner-vad-coolt"-äventyr. För mig är det allt som sker däremellan. Edward Norton lyckas rätt bra med sin Dr. Banner. Han får väl godkänt i alla fall. Tusen gånger bättre än Eric Bana, om inte mer. Tim Roth's karaktär känns bara onödig. Han är vanligtvis en riktigt bra skådespelare, men det får han inte visa i denna film. De som gillar serietidningen och som har sett tv-serien kommer nog få ut mest av denna film.

Stan Lee (skaparen av Hulken) gör ett inhopp som vanligt, vilket han även gjorde i floppen med Eric Bana. Lou Ferrigno (Hulken i tv-serien) gör ett inhopp även han (precis som i kalkonen med Eric Bana), åter igen som säkerhetsvakt. Men denna gång får han åtminstone ett par repliker. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en till hulk-film, fast så förtjust som jag är i tv-serien så vill jag självklart att den i så fall blir mer inspirerad av den. Fast de får ändå aldrig göra en remake på den.

Jag avslutar med en liten lustig grej. Vi ska nu se på filmen Iron Man och vad händer i slutet av Hulken-filmen? Jo, Iron Man dyker upp. Vilken övergång vi fick till utan att veta om det. Om du nu är arg för att du inte ville veta det...vad skrev jag allra först i detta inlägg? Just det!



Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Sussi:

Det sägs att det planeras att göra en S.H.I.E.L.D film med Iron man, Hulken och några fler hjältar i. Det är därför Iron man dök upp i Hulken. Lite halvrolig fakta sådär..



Svar: Jag håller verkligen med dig!

2 Anna:

nej usch jag hoppas att dom tänkt att det ska se lika ut, men jag föedrar nog ändå att kunna träna tillsammans. vad ska man annars titta på ;D

3 Sarah:

Okej. Well hoppas du gillart :)

4 Tess:

Svar Sussi: Det låter intressant! Undrar om de planerar att använda samma skådisar? Kanske blir för dyrt?

Kommentera här: