Lost in Austen

Kände att jag inte ville gå och lägga mig med de negativa tankarna i inlägget nedan så skriver därför ett till som blir lite mer positivt.

Jag har följt den brittiska mini-serien Lost in Austen. Den har verkligen varit rolig! Det handlar om den moderna London-tjejen Amanda som byter plats med "hjältinnan" Elizabeth i boken Stolthet och Fördom av Jane Austen. Hennes moderna sätt blir förstås en kontroversiell sak i dåtidens Storbritannien. Jag vill inte avslöja för mycket för er ifall ni inte sett serien och blir sugna, men scenen där hon knäar den äcklige Mr. Collins är väldigt bra! Serien är inte direkt nyskapande och inte heller helt oförutsägbar, men jag tycker de lyckats med den. Jag skrattar gott när jag ser den i alla fall. Sista avsnittet går denna veckan så det blir kul att se hur allt löser sig.


Lost in Austen.

Kommentarer:

1 Marie:

ser ut som hon tjejen i serien as if.

2 Tess:

Svar Marie: Det är hon :-)

3 Anonym:

sv de har du rätt i högstadieperioden va en märkes period de va som skoluniform ALLA hade jl tröjor :-)

Kommentera här: