Konståknings-EM

Jag brukar följa herrarnas tävling i konståkning och nu håller EM på. Herrarna åkte final igår och det var tre svenskar med. Det gick skapligt för den mer rutinerade svensken, Kristoffer Berntsson, som slutade på en 8:e plats. Det var en del toppåkare som det verkligen inte gick så bra för. Till och med Brian Joubert ramlade en gång men vann ändå guldet. Samuel Contesti överraskade mig rejält. Jag hade aldrig ens hört talas om honom och här kommer han och kniper silvret. Jag ser mer och mer fram emot VM i Italien nästa år. Att se det på plats är självklart mycket roligare än att se det på tv (det upplevde jag då jag närvarade vid VM i Göteborg ifjol), så det ska bli spännande! Hoppas jag får tag på biljetter både till herrarnas fria program och till själva avslutningsgalan. Det är det enda jag vill se för resterande tid man är där vill jag passa på att se Italien!

Kommentera här: