Jane Austen book club

Spoilers kan förekomma så härmed är ni varnade!

Efter bion och efter att ha pluggat lite satte jag mig och såg Jane Austen book club. Det fick mig att inse att jag vill också ha en bokklubb där man läser en utvald bok i månaden (eller varannan månad) och sedan träffas och diskuterar den. Det behöver inte vara några seriösa litteraturanalyser utan bara vad man såg i boken, vad man kände och vad man la märke till mest. Det vore så roligt! Men tillbaka till filmen. Den var riktigt mysig och det var några gånger som jag fick "fjärilar i magen"-känsla för karaktärernas skull. Det är också första filmen jag sett där jag faktiskt gillat Maria Bello. Hon känns vanligtvis så felplacerad, men i denna rollen kändes hon äkta. Det enda som jag inte gillade (även fast en del av mig gillade det) med filmen var att det "ordnade" sig så fint för alla i slutet. Alltför lyckliga slut i filmer känns bara så kliché och tråkigt. Jag antar att det ändå tilltalar optimisten och romantikern i folk för det fortsätts ju göras filmer med sådana slut.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Mirja:

En bokklubb vore nåt för mig det som läser flera böcker i veckan :)

2 Tess:

Svar Mirja: Tänk om vi kunde få några fler med oss och verkligen göra det :-)

3 Mirja:

Ja precis de vore kul.:)

4 Sussi:

Ännu en bok att skriva upp på "att se-listan". Det här börjar bli jobbigt. :P



I USA köps hundar från hundfabriker upp av djuraffärer bland annat. Så människor går till vanliga djuraffärer och köper billiga djur som har levt i en fabrik.

5 Malin:

Om du skulle fixa en bokklubb så är jag intresserad. Läser jämt när jag får tid! :)

6 Tess:

Svar Malin: Jag får se om jag kanske kan styra upp nåt framöver :-) Det vore så kul! Blir mestadels kurslitteratur för mig just nu så en skönlitterär bok vore en skön paus.

Kommentera här: