En till favoriträtt borta...

Som ett flertal gånger tidigare så försvinner en favoriträtt för mig. Den fanns tidigare på två pizzerior här i staden, sedan fick en sluta med den och idag meddelade pizzeria nummer två att de varit tvungna att sluta. Rätten är kyckling med ris och sallad, allt indränkt i kebabsås. Indränkningen skedde av mig som alltid köpte extraburk med kebabsås.

Egentligen fanns den inte ens på menyn, men de hade kebab med ris och eftersom jag inte äter kebab så frågade jag en gång för några år sedan om det gick att få med kyckling istället, vilket det gick. Så underbart gott! Orsaken till att de slutat med ris var att det krävs något extra för förvaring och/eller tillagning av detta från någon myndighet och de hade inte det. Idiotisk myndighet att mucka med min mat sådär. Det vore skillnad om folk hade blivit sjuka eller nåt, men det har inte hänt.

Kommentera här: