Bio: Australia

Jag och Robin gick och såg Australia på bio idag. När filmen hållit på ungefär en halvtimme var jag orolig. "Vad är det för skitfilm jag har betalat nästan 100 spänn för att se?", tänkte jag. Men sedan blev den bättre. Början av filmen är väldigt i Baz Luhrmann's vanliga stil, så det var troligtvis därför jag hade svårt med det. Jag gillar Strictly Ballroom av Luhrmann, men det tog mig ett tag att gilla kan jag säga. Jag gillar däremot inte hans Romeo & Julia och jag avskyr hans Moulin Rouge. Hans stil tycker jag ofta är karikatyrer och det var vad jag upplevde i början av Australia. Men sedan kändes det som att han glömde att vara Luhrmann och då blev historien plötsligt både engagerande och snyggt filmad. Effekterna var dock tveksamma för det mesta, men trots det och trots det förutsägbara i handlingen så var den sevärd.

Kommentarer:

1 Mirja:

Den vill jag också se, den verkar bra

2 Solli:

håller med! jag blev oxå lite orolig i början av filmen..men efter halva filmen var den bra :o)

kram!

Kommentera här: