Wall-E

En ologisk söt film om roboten Wall-E som är den enda kvar på jorden efter att människorna flytt från det enorma sopberg och miljöförstöring som man skapat. Det ologiska är inte skräpet och miljöförstöringen. Tyvärr är den delen helt logisk. Det ologiska är att roboten har känslor och tycker om att samla på olika nostalgiska prylar. Men men...det kan man nog se förbi. Jag tycker absolut inte att detta är en barnfilm. Inte så att barn inte kan se den, men jag tycker faktiskt den är mer riktad till vuxna på något vis.

Det är väldigt lite dialog i filmen. I början knappt någon, vilket är lite kul eftersom det inte är så väldigt vanligt. Animationerna är snyggt gjorda, men jag saknar "riktigt"  tecknat. Allt fler animerade filmer görs på datorn och charmen från de äldre handmålade tecknade filmerna saknas. Nu har jag aldrig varit så förtjust i just Disney då, men det finns tecknat som inte är Disney också. Se denna film om du inte redan tröttnat på miljödebatten. Då kan den vara mysig och intressant!


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 ROXY:

ja, tror att de är de jag gillar, men kul att höra folks kommentarer :>



wall-e <3 i adore :D

2 S:

Svar: Ja både London och Paris är sådana städer som man måste besöka =) Hehe ja spara måste man om man ska resa men det är ju klart värt det =D

3 ✿Linda H ✿:

den filmen e söt!!!

vad händer hos dig denna Fredagkvällen den 13 då?

4 Solli:

tack för tipset! den filmen skulle jag vilja se!

kram!

5 Solli:

svar: tack snälla för din omtanke o fina kommentar! jag hoppas krisen vänder snart!

kram!

6 Tess:

Svar Linda H: Har sett på film och ätit cheesecake :-)

Kommentera här: