No country for old men

En intressant film! Väldigt bra skådespelare som känns trovärdiga. Även fast filmen är ganska våldsam så kändes det som realistiskt våld. Det var inte fullt med "snygga-vinklar-och-slow-motion-när-vi-skjuter-mot-motståndarna"-scener. På det viset känns denna film mer seriös än många actionfilmer. Den har nog blivit omnämnd i filmvåldsdebatter kan jag tänka mig. Men min mening är att om någon blir inspirerad av att göra något våldsamt av en film eller av musik, så fattas det något i de människorna från början. Film och musik är en enkel syndabock när det egentligen är vård och social omsorg som man ska satsa på. Det behövs resurser dit.

Är du inte lättäcklad och inte har något emot att tempot inte är superhögt, då rekommenderar jag denna film! Fast vad är poängen med Javier Bardems frisyr?



Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Solli:

tack för filmtipset :o)

2 Hundmodebloggen/Emma:

SV: Trosor använder man bara när hunden löper, för att det inte ska droppa blod hemma. När man går ut åker trosan av - och då kan vovven kissa hejvilt :D

3 Nina - This is who I am ♥:

eller hur? läskigt smala ben :(

dom kan väl ta ett par normala istället!





kramis

4 Tess:

Svar Solli: Hoppas du gillar den :-)



Svar Emma: Ok, då är jag lite klokare då :-)

5 Emma Olsson:

svar: nej jag håller med dig.

Kommentera här: