God jul och vård av katt

Idag inträffar vintersolståndet och då firar jag min jul. Den som inte är förbunden med den religiösa. Jag har skrivit om det tidigare så om ni är intresserade kan ni kolla här.

Vi firade med att tända julgranen för första gången och så var mina föräldrar och min syster hit på lite smått och gott. Jag och Robin introducerade spelet Med andra ord för mina föräldrar och det var väldigt kul att spela med dem! Blev lite sådana där "uhm..."-känslor och skratt ibland.

När de hade gått var det dags att lura katterna. Eller inte lura direkt, ska förklara. Yatzy har haft lite problem med klåda i öronen. Ringde till veterinär idag som sa att det troligtvis är öronskabb och fick tips om att man ska ha babyolja i öronen, massera och sedan rengöra med bomullsboll. Detta ska man göra var tredje dag, 5-6 gånger på båda katterna. Blir det inte bra av det skulle jag beställa tid så kan de söva och rengöra ordentligt. Robin fick hålla katterna medan jag rengjorde. De gillade det inte kan jag säga. Veterinären sa också att första gången brukar gå bra för då vet de inte vad som väntar, det är de andra gångerna som är värre. Låter roligt, eller hur? Men självklart är det värt lite krångel. Är för deras eget bästa vi gör det.


Efter behandling satt de och tvättade sig över 20 minuter.

Kommentarer:

1 Bella:

Haha, naaaw, stackarna då :)

Lycka till med rengöring och god jul!

2 Elin - Design&Makeup:

sv: Min pojkvän är 168 eller något sådant så det är ju perfekt för mig med. Vissa anser ju att killar ska vara över 175 men jag tycker inte det är något som avgör vem man älskar eller inte ^^

3 Motorcykel...tjejen:

Ååå, stackars kissarna....men huvudsaken är ju att dom bli bra! =)



Hehe, ja det är så dom ska se ut! ;)



Ok, i Arvika har jag aldrig varit..

är det fint där?



Händer i veckan annars?

Kramar

4 Maol:

Serien The little vampire ska finnas på DVD nu. Läste om det på aftonbladet. ^_^

5 Anja:

Svar:

Nej men det timglas har ju storstora bröst. Och päron har medel/små jämfört med höfterna. Är du mycket bredare över höfterna så är du ett päron ;)

6 Anja:

Svar:

Oh yes, du är ett päron :) Du har nästan exakt likadana mått som mig! Jag är också 90 + 60 + 80. Haha!

7 J:

:)

Kommentera här: