Bildutmaning

Har hittat på en liten utmaning. Den är smått baserad på en utmaning jag såg i en annan blogg, men om ni känner mig så vet ni att den kommer bli rejält tillkrånglad. Så här gör man:
  • Räkna ut summan av alla bildmappar du har på datorn (alltså mappar med foton i, mappar med t.ex. filmbilder, posters eller liknande utesluts).
  • Ta summan och dela med pi (pi = 3,14 för de som glömt).
  • Nu avrundar ni det svaret till närmsta heltal.
  • I denna mapp kanske ni har fler mappar. Gör i så fall om proceduren ovan. Om ni har bilder direkt, kör totala antalet bilder delat med 3 (avrunda till närmsta heltal). Detta blir ert bildresultat.
  • Om ni gjort om proceduren med mappar och fått fram bilder så gör ni likadant, ta totala antalet bilder delat med 3 (avrunda till närmsta heltal). Detta blir ert bildresultat.
  • Lägg upp bilden på er blogg och beskriv den.
  • Om ni vill, skicka vidare denna utmaning till 2 bloggare (jag skriver om ni vill, för detta är inget kedjebrev, bara en kul grej).


Mitt bildresultat: Annie och jag hade kameraduell på en fest hos Bella och Jerry.

Kommentarer:

1 Maol:

Det lät väldigt krångligt. :/

2 Bella:

Haha, jag hamnade bland jerrys bilder när jag gjorde den där :)

Kommentera här: