Läst klart: Katten som kom in från kylan av Jeffrey Moussaieff Masson

Denna bok handlar om myten om hur katten valde att bli husdjur (fast självständig) till människan. En historia som är både skum och skoj. Jag hade med den på en resa så enda nackdelen med den var att den var för lätt- och snabbläst. Läste klart den första dagen, vilket ledde till att jag inte hade något mer med att läsa. Allra bäst tycker jag den passar till barn runt 9-10 år. Det finns en del saker som kanske behöver förklaras, men jag tycker böcker ska diskuteras. Hoppas verkligen att jag får riktiga "bokungar" den dagen då jag får barn! Självklart vill jag att de ska vara utomhus och leka mycket också, men att läsa böcker kan även det vara riktigt givande. Ok, kom in på ett litet sidspår där.

Kom hem från Gotland idag förresten så det blir bilder och mera därifrån någon dag.


Framsidan på den inbundna utgåvan av boken.

Betyg

Kommentarer:

1 Linda:

hihi tackar,hihi alla bilderna så är fjärilen med;)

2 Mirja:

Hoppas också att jag får bokbarn, hoppas Loke vill läsa mkt men det känns som att killar inte är så intresserade av att läsa böcker så det märks väl. :)

3 Tess:

Svar Mirja: Misstänker detsamma...Verkade i skolan som att få killar hade intresse för att läsa. Robin har inget större intresse för det heller. Men det verkar inte spela jättestor roll hur föräldrarnas läsvanor är. Mina föräldrar läser nästan aldrig och jag läser nästan alltid :-)

4 Sissi:

sv; eller hur! jag tror faktiskt inte jag skulle vilja vara med i något sånt dä tv-program (hatar nämligen att bli filmad xD ) men i så fall något seriöst typ som du sa - amazing race! =)



fin blogg!

Kommentera här: