Film Simone

Spoilers förekommer! En väldigt intressant film som dessutom roar! Vad händer då man kan ersätta en levande skådespelare med en artificiell sådan? En dataprojektion som kan leverera precis det regissören vill ha? Det är en mardröm jag har. Som jag nämnt i tidigare inlägg så gillar jag inte dataeffekter speciellt mycket. Man har redan börjat "klistra in" avlidna skådespelare i klipp och där tycker jag man ska stanna (eller allra helst backa). Hur bra en dator än blir så saknas ändå den mänskliga faktorn, vetskapen om att det är en tänkande och kännande person i rollen. Blir teknologin bra nog så kanske man blir lurad så som de blev i filmen, men jag hoppas det inte går så långt.

Det jag skrattade mest åt i filmen var när regissören försökte få folk att ogilla Simone. Hon fick all uppmärksamhet så han tröttnade på det och fick henne att säga precis allt galet i en intervju och bete sig allmänt odrägligt. Och folk fortsatte att gilla henne...hehehe...Fast DET skulle nog inte fungera här i verkliga världen. Här flyger folk på minsta lilla saken och blåser upp det till skandal och älskar att hitta fel i kändisar.


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 [lisa bjernhagen]:

sv: Åh :D nice! jaha I see. Mja, dom var favoriter hos mig, men inte längre... men dåliga är dom inte :)

Kommentera här: