På bio: Gran Torino

Jag, Robin och Robins syskonbarn Thea (Therese) och Robert var på bio och såg Gran Torino igår (måndag). Vi hade planerat att se den, vilket gjorde en sak lite lustig. När posten kom idag så fick jag 2 fribiljetter som jag vunnit till den! Jättekul! Jag visste inte om att jag vunnit och vad lägligt det kom.

Spoilers kan förekomma. Filmen var helt fantastiskt bra! Jag var lite orolig i början för Clint Eastwood's karaktär verkade helt osympatisk, men han växte på en. Och en del saker höll jag faktiskt med om. Till exempel tycker jag att man klär sig anständigt till en begravning och jag avskyr verkligen bortskämda idioter som inte bryr sig ett dugg om en person då den lever men som sedan blir intresserad när den dör för att de tror att de ska få ärva. Filmen bidrog både till skratt, eftertanke och sorg. En helt underbar sorti för Clint Eastwood som sagt att det är sista filmen han skådespelar i.

Kommentarer:

1 Ida:

ja, det är verkligen helt sjukt egentligen att det finns kvar en påve i vårt moderna samhälle.

Gran Torino var ju superbra! Jag såg den på bio i söndags också! :)

2 Jen:

Den är jätte bra. :)

Kommentera här: