Knepiga drömmar

Folk som jag pratat drömmar med brukar reagera över att jag så ofta drömmer att jag umgås med någon tv-seriekaraktär eller att jag till och med är med i en tv-serie. Det tycker inte jag är det minsta konstigt. Jag ser ofta på tv-serier så det är fullt normalt att det fastnar i hjärnan på något vis.

Men drömmen jag hade inatt var helskum! Jag blev jagad av en hemsk man. Jag fick en riktig hotkänsla av honom så jag sprang verkligen för mitt liv. Till slut hann han ifatt mig och vad gör jag då? Jag drar fram en bok och skriker till honom: "Det här är boken jag läser för tillfället". Då blir han helt plötsligt lugn, säger: "Det var bara det jag ville veta", och så går han. Uhm? Vad i.....?

Jag brukar kunna se varifrån mina drömmar kommer, vad som hänt och vad jag gjort som leder till drömmen och så vidare. Men denna? Ett enda stort frågetecken. Undrar vad det var för bok också. Den var milt rosa på omslaget med någon text som jag inte hann se. Troligtvis existerar den inte, men tänk om den gör det?



Min fototolkning av hur en dröm är. Tagen sommaren 2007.

Kommentarer:

1 Mirja:

Haha fan va stört...:)

2 Tess:

Svar Mirja: Precis! Jag fattar inget :-)

3 Maria:

Haha vilken sjuk dröm.. Hjärnan kan verkligen röra till det ibland =)

4 Pamie:

Härlig dröm haha. Själv har jag inte kommit ihåg mina drömmar på ett tag. Sover djupt antar jag.

Kommentera här: