Försoning (Atonement)

Spoilers kan förekomma. Denna film var inte alls vad jag förväntade mig och det menar jag på ett positivt sätt. Historien byggs ihop på ett väldigt intressant sätt och trots att jag inte gillar varken Keira Knightley eller James McAvoy så blir jag inte illamående av dem i denna filmen. Keira plutar och överspelar som vanligt, men det fungerar här. För att berätta varför det fungerar så måste jag avslöja en viktig grej, så det väljer jag att inte göra. Även fast jag varnar för spoilers så får det finnas en gräns tycker jag.

Stämningen i filmen är intressant från början till slut. Mycket är effektfullt och jag skulle gärna prova på den gröna tvådelade klänningen som Keira har på sig vid en middag. Den har blivit väldigt omtalad och dessutom framröstad till filmhistoriens vackraste klänning i Storbritannien. Riktigt vacker tycker jag inte den är, men absolut fin! Bild kan ni se på detta ställe (scrolla bara ner till Atonement).

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Mirja:

Denna film är en av mina favoritfilmer

2 klara:

den e bra :D

Kommentera här: