En dag i Karlstad

Dagen började med att Robin började vandra från Universitetet in till Haga i centrum för att hälsa på en kompis, medan jag gick på handledarmöte angående B-uppsatsen. Det var ett givande möte som satte fart på mina tankar. Mitt största problem då det gäller uppsatser är att fokusera. Jag vill så gärna ta med lite för mycket. På mötet fick jag en del tankar angående det, så nu ska det nog gå bra! Efter mötet gick jag till biblioteket på skolan. Åh, vad jag älskar det! Flera våningar fyllda med härliga härliga böcker! Jag samlade på mig en hög och valde en mysig plats att sitta. Det var inte första gången jag var där, men det var första gången jag VAR i biblioteket (om ni förstår vad jag menar). Blev absolut inspirerad att åka dit fler gånger. En härlig studiemiljö!


En del av Karlstad Universitet. Det var inte så många parkeringsplatser lediga.

Sedan började jag bli hungrig så jag lånade några böcker och åkte för att hämta Robin. Lyckades på något vis missa avfarten till E18 så det blev en sväng på Örsholmen, men därifrån var det inte svårt att hitta till centrum. Kom direkt till Haga också. Perfekt! Lärde mig en ny väg, som troligtvis var längre än den andra men ändå kul. Innan vi åt var vi in på Biltema för vi hade med en shoppinglista från mina föräldrar.

Maten intogs på Mama's PizzeriaBergviks köpcentrum. Mitt favoritställe! Mums! Efter att vi ätit handlade vi mat och nödvändigheter på ICA Maxi innan vi gjorde ett stopp inne på IKEA. Vi hittade allt vi letade efter, helt otroligt! Så nu har vi ett nytt fint balkongbord (bild kommer säkert någon dag) och hyllor som ska sättas upp där ute. Vi fick även tag på en konservöppnare. Den gamla pajade och då märkte man hur otroligt beroende man är av en sådan manick. Stannade till i Högboda på vägen hem och bjöd Robin på glass också. Så otroligt skönt att vara hemma nu! Det blev en lång dag.

Kommentarer:

1 Mirja:

Du måste lägga in bilder på balkongen!! Vill se!

Och vill få lite inspiration. :)

2 Tess:

Svar Mirja: Jojomen, det kommer :-) Har du några tips för hur man tar bra bilder av en balkong? Är så svårt att hitta en vinkel som funkar...

3 Mirja:

Hmmm...nej jag har nog inte det, du får ta flera olika från olika håll eller nåt...:)

Kommentera här: