Cloverfield

Spoilers förekommer! Det är något med filmer där kameran är med i filmen, det vill säga filmer där en karaktär har en kamera och filmar hela förloppet (förutom Blair Witch Project som jag tyckte var trist). Cloverfield är en underbart rörig film som känns realistisk, förutom de ibland riktigt usla dataeffekterna. Några saker är snyggt gjorda, men "småkrypen" är riktigt riktigt riktigt dåliga. En sak som jag gillade med filmen var att man jobbat in klippningar så bra. Ibland syntes de inte så man undrade hur de hann tajma allt och ibland föll kameran i marken vilket resulterade i att den "hoppade" eller slogs av.

En del frågor lämnas obesvarade efter att filmen är slut. På ett vis är det intressant att man fortsätter tänka på det och på ett annat vis är det frustrerande. Jag kan till exempel föreställa mig vad som hände med Marlena, men jag skulle bra gärna vilja veta det också. Om man inte har en tendens att bli åksjuk så rekommenderar jag denna film.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Pamie:

Ne men gosen, vad skönt att hon har aptiten iaf :)



Ah den filmen tyckte jag var bra faktiskt. Var lite halv skeptiskt i början. Nästan så jag skulle kunna tänka mig se den en gång till! :P

2 Athina:

är den filmen bra ?

3 Athina:

då borde jag nog köpa/hyra den nån dag:)

4 Maol:

Jag kände half-life 2 vibbar av den filmen :D

5 Tess:

Svar Maol: Jag tror inte jag har spelat Half-life 2 :-) Men jag levde mig in i det iaf. Sa till en del personer i filmen att hålla tyst bl.a. hehe...

Kommentera här: