Barnbok Greyfriars Bobby

Har av någon anledning börjat tycka att det är kul att köpa barnböcker. Hittade en bok om Greyfriars Bobby i Glasgow som jag tycker passar bra som en bok att läsa då man precis håller på att lära sig engelska. Så söt och lite sorglig! Boken handlar alltså om hunden Bobby som senare blev känd som Greyfriars Bobby. Detta på grund av att när hans ägare dött så var han honom fortfarande så trogen att han vakade över hans grav dagligen på kyrkogården Greyfriars i 13 års tid. Det fanns fler barnböcker om skotska händelser och berättelser så jag vet precis vad jag ska köpa nästa gång jag är i Skottland.


Boken.

Betyg



Jag framför statyn av Greyfriars Bobby i Edinburgh, Skottland.

Kommentarer:

1 Mirja:

Du kanske börjar bli sugen på en bebis du med :)

Eftersom du gillar barnböcker menar jag....:)

2 Tess:

Kanske är mitt undermedvetna som börjat planera eller nåt sånt :-)

3 Mirja:

Det tror jag säkert! :)

Kommentera här: