Nöjd katt

Idag var jag och Robin och hälsade på ett par som adopterat en katt som jag omplacerat, Seramis. Det var väldigt trevligt att vara dit och kul att träffa Seramis igen. Han var lite blyg och försiktig, men kom till slut fram och strök sig mot mig och pratade lite. Han verkade stortrivas och får springa ute om dagarna då de bor på landet. Verkligen härligt för en katt! Han var väldig att prata och i sättet var han till vissa delar lik Tetris så det märks att de är bröder. Tetris kan också gå runt och prata för sig själv och svarar när man pratar med honom, tycker om att skälla på fåglarna utanför, slickar på folks händer och har en särskild blick som det skulle vara kul att veta betydelsen på. Det finns säkert en hel del katter som har dessa egenskaper så jag vet att det inte är speciellt för Tetris och Seramis, men jag lade märke till det eftersom Yatzy, till exempel, är helt annorlunda i sättet.


Tetris och Seramis för lite mer än 1 år sedan då de var på väg till Arvika med mig.

Kommentarer:

1 Marie:

Kitty är inte alls lik sina bröder :/

2 Tess:

Han slickade ju på Bos händer den där gången :-)

Kommentera här: