Lite bättre

Blev inte helt tätt av att sova inatt. Skönt! Slapp gå upp varje timme för att snyta mig så fick sova ut lite. Lyckades till slut lämna in examinationsuppgiften till Turismkunskapen igår. Det var inte det lättaste att skriva med en hand. Tog sådan tid. Direkt jag satt upp ordentligt så rann näsan så var tvungen att sitta med näsduk hela tiden medan jag fick skriva med en hand. Fin bild man får i huvudet av den meningen väl?! Men idag är det som sagt bättre. Mycket bättre att skriva med två händer. Har insett en sak angående det. Mina lillfingrar skriver aldrig. Inte en enda tangent känns bekväm för dem så jag använder bara övriga. Hur skriver du?

Har börjat skicka efter lite julkort och julklappar nu. Är bäst att göra så när man inte har så gott om pengar. Ta lite då och då så inte alla utgifter kommer på en gång. "Men du kan ju inte fira jul, du som är ateist." En standardmening som jag brukar få från en del som vet att jag är ateist (några vet ju redan att det inte behöver ha något med religion att göra). Jovisst kan jag fira jul. Jul fanns nämligen i Sverige innan kristendomen kom hit. Så skala bort allt det religiösa så har du ungefär ursprungsjulen. Julgran (dock utan stjärna högst upp), julklappar, julkort, julmaten, julbocken och själva idén med att träffa släkt och vänner och umgås hör till "min" sekulära jul. (Julklappar finns även med i kristendomen i och med att de tre vise männen hade med gåvor till Jesus.) Den ursprungliga julen ska egentligen firas kvällen då det är vintersolstånd. I år blir det 21 december. Fast där är enda saken jag kompromissar med vid jul. Släkt och vänner firar ju den 24 december så även fast jag firar vintersolståndet lite smått för mig själv så tar jag det större julfirandet då de andra gör det.

Låter det intressant kan ni läsa mer på:
Wikipedia


Katterna var så gosiga inatt. Yatzy tycker Tetris slarvat när han tvättat sig.

Kommentera här: