Läst klart: 14 år till salu av Caroline Engvall

Boken handlar om Tessan som blivit utnyttjad, misshandlad och trakasserad. Förnedringen var för henne lika beroendeframkallande som en drog och hon ansåg att hon inte var värd mer. Boken berättar om alla hemskheter och vägen tillbaka till ett någorlunda normalt liv. Den är baserad på en sann händelse.

Denna bok anser jag att man ska ha som obligatorisk läsning under högstadiet. Den tar upp ett väldigt viktigt ämne och jag tror inte att någon skulle kunna vara känslokall när man läst denna. I och för sig så tror man inte att något sådant skulle kunna hända i Sverige, att det faktiskt finns sådana svin, men jag har tilltro till folk...jag VILL ha tilltro till folk. Boken gav mig ungefär samma känsla som filmen Lilja 4-ever. Läs den!


Bokens omslag i inbunden utgåva.

Betyg

Kommentera här: